Firefly startuos metų gale

Markusic, Polyakov, Firefly

Markusic, Polyakov, Firefly – antra aerokosminė kompanija JAV su padaliniu Ukrainoje

Firefly bankrutuoja ir atgimsta

Thom Markusic dirbo Blue Origin, Virgin Galactic bei SpaceX (variklių inžinierius) kompanijose, vėliau įkūrė kompaniją Firefly Spaces Systems. Deja, dėl įvairiausių priežasčių, 2016 metų pabaigoje Firefly Space Systems paskelbė bankrotą. Praeina keli mėnesiai ir 2017 metais į Firefly Space Systems ~ 75 mln USD investuoja Maksas Poliakovas. Užgimsta kompanija Firefly Aerospace.

Markusic, Polyakov, Firefly

Firefly pristato dvi raketas: Alpha ir Beta. Panašu į…

2018 metais Firefly AeroSpace pasiūlė potencialiems klientams naudingo krovinio išvedimo specifikacijas:
1. Į 500 km žemą orbitą aplink Žemę iškeliamas 630 kg krovinys.
2. Starto kaina 15 mln USD.
3. Raketos ir variklių testavimai bus atliekami Firefly testavimo centre Teksase, o tai leistų tikėtis karinių užsakymų.
4. Naudojama lengvoji Firefly Alpha raketa .

Kuriama lengvoji raketa Alpha galės krovinius išvesti į Žemės orbitą ir, pasak M. Poliakovo, Firefly galės siūlyti labai konkurencingą kaina. 2019 metais pasaulyje yra apie 20 lengvųjų ir superlengvųjų raketų kūrimo projektų. Superlengvoji 8 m ilgio raketa galės iškelti 1 kg krovinį į žemą orbitą apie Žemę (LEO) už 100 tūkst. USD, kuriama Firefly lengviji raketa bus 30 metrų ilgio ir kaina sieks 1kg/8 000 USD. Palyginimui: JAV Australijos lengvoji raketa Electron 1 kg krovinį į LEO iškelia  už 32.7 tūkst. USD, būsimoji Vector-R raketa už  22.7 tūkst. USD. Tokius duomenis pateikė JAV kompanija Northrop Grumman.

Markusic, Polyakov, Firefly

Tomas Markusic (kairėje) įkūręs Firefly Space Systems, ją 2017 metais atgaivinęs Maksas Poliakovas (centre) ir Mark Watt (dešinėje) – trys Firefly lyderiai

Markusic, Polyakov, Firefly

Firefly raketos Alpha kompozitinių medžiagų aerodinaminis gaubtas matmenys įspūdingi – diametras 2 m, ilgis 5 m. Tai pats didžiausias iš 2019 metais JAV konstruojamų lengvųjų raketų gaubtų

2019 metų pradžioje kompanija Firefly toliau testuos Alpha raketos pirmą ir antrą pakopas, gegužės mėnesį tikisi pradėti skraidymų testus ir 2019 metų pabaigoje atlikti pirmą startą iš Vandenbergo Oro pajėgų Bazės. Firefly kuria trigubą Alpha – raketą Beta, kuri į 500 km aukštį gebės iškelti 3000 kg krovinį. Panašu, jog Falcon 9 ir Falcon Heavy bus kopijuojamos.

Markusic, Polyakov, Firefly Markusic, Polyakov, Firefly

Raketos Alpha antroji pakopa gamykloje šalia Austino, Teksaso vastija

Firefly, kariškiai ir NASA

Kompanija Firefly tikisi 2020 metų gale atlikti vieną Alpha raketos startą per mėnesį. Dvipakopė Alpha raketa naudos žibalo deguonies komponentus ir iš Vandenbergo Oro Pajėgų Bazės gebės iškelti 630 kg krovinį į žemą orbitą apie Žemę. Priminsiu: Vandenbergo Oro Pajėgų bazė yra JAV pakrantėje, užima 57.3 km² plotą, koordinatės 34°43’47.43″ N platumos ir 120°34’31.33″ W ilgumos.

Alpha variklio testavimas

2018 metų pabaigoje Firefly pateko tarp 9 kompanijų gavusių NASA 2.6 mlrd USD vertės programos „Nedidelių krovinių nuskraidinimas į Mėnulį“ finansavimą. Be Firefly, NASA finasavimą gavo šios kompanijos: Astrobotic Technology Inc, Deep Space Systems, Draper, Intuitive Machines LLC, Lockheed Martin Space, Masten Space Systems Inc, Moon Express, Orbit Beyond. Vien Lockheed Martin…ką reiškia.

Firefly Ukrainoje, Dniepre turi savo tyrimų ir plėtros padalinį, sudarytą iš konstruktorių biuro, laboratorijos ir eksperimentinės gamyklos.


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *