Paskutinis Falcon 9 B1058 lėkis – 2020 gegužės 30 d. B1058 paleido Demo-2 misiją, kuri sugrąžino žmogaus skrydžius į kosmosą iš JAV teritorijos.
Po pirmojo skrydžio 2020 m. nusileidęs B1058 buvo vienintelė SpaceX pirmoji pakopa su NASA logotipo kirminu. SpaceX nuotrauka
2023 gruodžio 23 SpaceX kompanija paleido startūną Falcon 9, kuris orbiton iškėlė 23 eilinius Starlink satus. Lėkis buvo neeilinis – devynioliktą kartą lėkė pirmoji pakopa B1058. Po atsiskyrimo nuo antrosios pakopos, B1058 sėkmingai nutūpė ant bendrovės droninio laivo „Just Read the Instructions“, dislokuoto Atlanto vandenyne, prie Floridos krantų.
2020 m. gegužės 30 d. B1058 pirmą kartą pakilo į SpaceX Demo-2 (DM-2) misiją. Ji nešė NASA astronautus Bob Behnken ir Doug Hurley su Crew Dragon erdvėlaiviu „Endeavour“. Dviejų mėnesių trukmės misija į Tarptautinę Kosminę Stotį (TKS) buvo pirmoji, kuri iš JAV teritorijos paleido amerikiečių astronautus į TKS. Nuo NASA Space Shuttle erdvėlaivių programos pabaigos 2011 m. iki 2020 gegužės 30 astronautai į TKS lėkdavo iš Baikonuro kosmodromo Rusijos erdvėlaiviais Sojuz.
B1058 lėkdino krovinius į TKS (SpaceX misija CRS-21), paleido Pietų Korėjos palydovą (ANASIS-II), masiškai kėlė satus (Transporter-1 ir Transporter- 3). Daugausiai kėlė Starlink satus – net 14 kartų. Pirmoji pakopa B1058, kaip ir kitos „SpaceX“ pakopos buvo sertifikuotos 20 paleidimų. „Vien ši daugkartinio naudojimo pirmoji pakopa per maždaug 3,5 metų į orbitą iškėlė du astronautus ir daugiau nei 860 palydovų, kurių bendra masė yra per 260 tonų“, – paskelbė „SpaceX“. Kitos pirmosios Falcon 9 pakopos galėjo išgyventi atšiaurias jūros sąlygas, nes jų nusileidimo kojos buvo patobulintos.
Vėjas ir bangos
Po 19-ojo paleidimo ir sėkmingo nusileidimo, B1058 apvirto nuo vėjo ir bangų grįždama į Port Kanaveralą, o jos viršutinė dalis nulūžo. John Kraus nuotraukos
SpaceX tikisi atstatyti B1058 greitintuvą.
Liko tik apatinis B1058 segmentas, kuriame trys iš keturių nusileidimo kojų vis dar buvo išskleistos, o visi devyni Merlin varikliai nepažeisti. „Planuojame išgelbėti variklius ir atlikti likusios techninės įrangos patikrinimus. Vis dar yra nemažai šio stiprintuvo vertės. Neleisime jo veltui”, – rašė Jon Edwards, „SpaceX” Falcon paleidimo viceprezidentas.