NASA sukūrė Marso automobilį

Summer of Mars, Mars Rover, NASA – ar tai fantazija ar realūs kūriniai ?

Paroda Summer of Mars

NASA 2017 metų birželio 5 dieną parodė pirmąjį Marso automobilio prototipą. Kitas vaizdo įrašas apie Marso automobilį. Pristatymo ceremonijoje dalyvavo ir JAV astronautas Scott Kelly.

Parodoje Summer of Mars („Vasara Marse“), kuri vyksta Kenedžio kosminiame centre Floridoje, NASA pristatė Raudonosios planetos automobilį. Daug negalvoję NASA atstovai šį automobilį pavadino pavadino Mars Rover (MRCV Mar Rover Concept vehicle).

Summer of Mars, Mars Rover, NASASummer of Mars, Mars Rover, NASASummer of Mars, Mars Rover, NASASummer of Mars, Mars Rover, NASA Mars Rover Concept Vehicle Summer of Mars, Mars Rover, NASA Mars Rover Concept Vehicle Summer of Mars, Mars Rover, NASA Mars Rover Concept Vehicle Summer of Mars, Mars Rover, NASA Mars Rover Concept Vehicle Summer of Mars, Mars Rover, NASA Scott Kelly speaks at Visitor Complex & John McBride introduces the Parker Brothers concept of Mars Rover. Summer of Mars, Mars Rover, NASA Mars Rover Concept Vehicle Summer of Mars, Mars Rover, NASA Mars Rover Concept Vehicle Summer of Mars, Mars Rover, NASA Mars Rover Concept Vehicle Summer of Mars, Mars Rover, NASA Mars Rover Concept Vehicle Summer of Mars, Mars Rover, NASA Mars Rover Concept Vehicle Summer of Mars, Mars Rover, NASA Mars Rover Concept Vehicle Summer of Mars, Mars Rover, NASA Mars Rover Concept Vehicle Summer of Mars, Mars Rover, NASA Mars Rover Concept Vehicle Summer of Mars, Mars Rover, NASA Mars Rover Concept Vehicle Summer of Mars, Mars Rover, NASA Mars Rover Concept Vehicle Summer of Mars, Mars Rover, NASA Mars Rover Concept VehicleKoncepcinis naujasis Marso visureigis Mars Rover

Marso automobilio prototipo gamybai NASA paaukojo penkis mėnesius. Jai padėjo Parker Brothers kompanijos, priklausančios Holivudui, specialistai. Tai buvo tie patys vaikinai, kurie piešė motociklus su šviečiančiomis juostomis 2010 metų blogbasteriui „Tronas: Palikimas“. Todėl Mars Rover nėra panašus nei į vieną anksčiau konstruotą marsaeigį arba mėnuleigį. Beveik visas jo kurpusas pagamintas iš kompozitų ir aliuminio – labai lengvų medžiagų ir to dėka jų Marso automobilio masė tik 2.7 tonos. Panaši yra ir automobilių Toyota Lan Cruiser 200 arba mikroautobuso Volswagen Multivam masė.

Žavus Mars Rover

Koncepcinis automobilio modelis žavi savo matmenimis: ilgis – 8.5 metro, aukštis – 3.4 m, plotis – 4 m. Jeigu glaudžiai greta vienas kito pastatyti du Londono dviejų aukštų autobusus, tai jie bus nedaug aukštesni ir platesni už Mars Rover.

Mars Rover koncepcinis modelis gali pasiekti daugiau kaip 100 km/h greitį. Gal kada nors galėsime Marse organizuoti tikras automobilių lenktynes. Bet dabar Marso automobiliui keliami greičio apribojimai. Marso džipo greitis, atliekant numarytus darbus planetos paviršiuje, neturėtų viršyti 25 km/h.

Judėti per Raudonosios planetos smėlį, išvažiuoti iš kraterių ir įveikti išdžiuvusias Marso rezervuarų vagas, koncepcinis automobilis galės šešių, 50 colių (1.27 m diametro) ratų važiuokle. Ratai nors ir dideli, bet montuojami ir Žemėje neserijiniuose visureigiuose. Tačiau Marso džipo ratų struktūra yra unikali: vietoje įprastų gumos padangų yra naudojamos gumos pagalvėlės, priklijuotos ant aliuminio ratų. Tad komforto judėjimo metu tikėtis nereikia. Ratų paviršius nėra ištisinis (su skylutėmis), tai leidžia staigiai išvalyti mechanizmus nuo smėlio.

Mars Rover turi elektros variklį, energiją gaunantį iš 700 voltų baterijų komplekto. Nors Marse nėra baterijų pakrovimo stočių, tai nėra problema koncepciniam automobiliui, nes jis pats turės Saulės elementų baterijas.

Pirmasis žmogus, kuris atsidurs ant Marso paviršiaus, dabar mokosi koledže arba tarnauja armijoje. Jam dabar kiek daugiau nei 18 metų. Mars Rover automobilio ekipažą turėtų sudaryti keturi astronautai, kurių vienas būtų vairuotojas. Automobilio kūrėjai teigia, kad vairuoti Marso automobilio prototipą nėra sunkiau nei šiuolaikinį vusureigį. Tam specialaus mokymosi nereikia. Šio automobilio ekipažo kabina daugiau primena lėktuvo, nei lengvojo automobilio. Vietovės apžvalga iš automobilio vidaus apribota siaurais stiklais, todėl prieš vairuotoją yra daug displėjų, į kuriuos patenka vaizdai iš automobilio paviršiuje sumontuotų kamerų. Savarankiški objektyvai sumontuoti prie kiekvieno iš šešių automobilio ratų.

Į automobilio vidų keleiviai patenka per galines praplatintas duris ir iš karto atsiduria laboratoriniame skyriuje. Čia įrengtos kameros atlikti bandymams su Marso uolienomis ir, jei pasiseks, su gyvaisiais Marso organizmais. Jei judėjimo metu atlikti svarbius eksperimentus nepasisektų, tai laboratorija galėtų būti atjungta nuo šasi ir palikta bet kurioje tam tinkamoje vietoje.


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *