SpaceX, Mr. Steven, treniruotė, E. Musk – ieškomi būdai piginti skrydžius
Patobulintas Mr. Steven tinklas ir laikikliai
Mr. Steven laivas, skirtas raketų aerodinaminių apvalkalų sugavimui, atliko treniruotes. Kranas pakeldavo vieną aerodinaminio gaubto dalį ir numesdavo ant įvairių tinklo vietų. SpaceX patobulino laivo Mr. Steven gaudyklę.
Ankstesnis ir dabartinis Mr. Steven laivo gaudyklės variantas
Ankstesnioji Mr. Steven laivo gaudyklė buvo mažesnio ploto ir gaudyklės tinklo laikikliai kitokios formos. Naujieji laikikliai yra 2 kartus ilgesni. Kelios foto iš treniruočių.
Laivo Mr. Steven aerodinaminių skydų gaudyklės plotas yra gerokai padidintas, didesnis 4 kartus. Nuotraukos Teslarati
SpaceX senasis Mr. Steven laivas
Aerodinaminis skydas pagamintas iš aliuminio, su korio formos 2.54 cm dydžio akutėmis, padengtu anglies pluoštu. 1900 kg masės gaubtas primena graikinio riešuto kevalo puselės. Viena gaubto dalis kainuoja apie 3 mln dolerių. Iki šiol gaubtas 220 skrydžio sekundę (startūnas Falcon 9), maždaug 113 km aukštyje, lėkdamas ~ 9200 km/val greičiu, atsiskirdavo nuo antrosios pakopos, pradėdavo kristi atgal į Žemę, dalinai sudegdavo atmosferoje, o dalis nugrimzdavo į vandenyną.
Senoji, iki patobulinimų, laivo Mr. Steven gaudyklė
Treniruotė ir E. Musk siekis piginti skrydžius
Atsižvelgiant į JAV užsakomus Falcon 9 paleidimus ir už juos sumokamus 90 mln USD, E. Musk gali ir toliau išlaikyti komerciniams kleintams siūlomą Falcon 9 starto kainą ~ 62 mln. USD. 2018 metų rudenį tai pigiausia siūloma krovinių iškėlimo į kosmosą priemonė. Ar pavyks Europos Kosmoso Agentūrai pasiūlyti Ariane 6, o Rusijai Angara pigesnį variantą – tai pamatysime kokiais 2022 metais. Abu startūnai kuriami, tačiau nei viename projekte nenumatyta sugaudyti aerodonaminius skydus ar sukurti daugkartinį startūną.