„Inversion“ – krovinių pristatymas iš orbitos

Inversion Ray

Startuolis „Inversion“ kuria orbitinius sandėlius kariuomenei ir pasiūlys krovinių pristatymą per valandą į bet kurią Žemės vietą.

Inversion kroviniu A

Inversion kroviniu BReikia krovinio ? Pristatysime iš orbitos į bet kurią Žemės vietą per 1 valandą

Kaip kosmoso inžinieriai „SpaceX“ ir „ABL“ kompanijose, Bostono universiteto kambariokai Justinas Fiaschetti ir Ostin Briggs patys matė, kaip startūnai į orbitą gabeno didesnį krovinį už mažesnę kainą, bet beveik niekas negrįždavo atgal. Jie paklausė: o kas, jei orbita būtų ne tik kelionės tikslas, bet ir platforma? Tokia, kuri apimtų visą planetą ir leistų transportuoti krovinius per Žemę iki šiol neregėtu greičiu ir mastu. Idėja buvo pernelyg galinga, kad ją būtų galima ignoruoti. Jie paliko savo darbus ir 2021 m. savo garažą pavertė „Inversion“ būstine.

Inversion ikurejai„O kas, jei orbita būtų ne tik kelionės tikslas, bet ir platforma?” paklausė J. Fiaschetti ir O. Briggs

Per ateinančius ketverius metus jie surinko 44 mln USD, sudarė 71 mln USD vertės sutartį su Kosmoso pajėgomis, sukonstravo ir orbiton išsiuntė erdvėlaivį „Ray“. Šiandien „Inversion“ yra 60 žmonių komanda, turinti 55 000 kvadratinių pėdų ploto patalpas Los Andžele ir specialią bandymų aikštelę Mojave dykumoje.

Ray

Inversion Ray

„Ray“ prototipas prieš iškėlimą orbiton

2025 sausio 14 kompanija išbandė 90 kg erdvėlaivo „Ray“ prototipą, kuomet jį 508 km aukščio orbiton iškėlė „Falcon 9“. Buvo numatyta, kad po bandymų aparatas nusileis iš orbitos, bet taip neatsitiko. Kompanija teigia, kad nusprendė atlikti ilgalaikį borto programinės įrangos bei varytuvų bandymus ir paliko erdvėlaivį orbitoje. „Ray“ sukonstravo 25 „Inversion“ darbuotojai, o kaina 25 mln. USD.

Arc

Inversion kroviniu 0A

Arc erdvėlaivių flotilė orbitoje. Šaltinis: Inversion

Kosminis aparatas „Arc“, kurio pavadinimas skamba panašiai kaip „ark“ – arka, yra vienkartinis, 225 kg talpos krovininis erdvėlaivis. Jis gali būti orbitoje su kroviniu iki penkerių metų ir pagal komandą nusileisti reikiamoje Žemės vietoje per vieną valandą. Savotiška skubi pristatymo paslauga, kurios gali prireikti kariuomenei sudėtingomis aplinkybėmis ir ne tik.

„Mūsų pagrindinis uždavinys – iškelti „arkes“ į orbitą ir užtikrinti, kad jos ten išliktų penkerius metus. Jos gali būti iškviestos bet kuriuo metu, tada savarankiškai išskristi ir nusileisti ten, kur ir kada jos reikalingos, ir per mažiau nei valandą pristatyti krovinį ar turtą į reikiamą vietą“, – paaiškino J. Fiaschetti generalinis direktorius.

Inversion kroviniu AI

„Arc“ orbituoja apie Žemę, po nusileidimo komandos atskiriamos Saulės panelės

Ervėlaivis atmosferoje ir netrukus pasieks nusileidimo vietą

Inversion kroviniu AIII

Krovinys „Arc“ viduje nusileidžia su parašiutu. Šaltinis: Inversion

Bandymams ruošiamas naujas prototipas Arc, kurio matmenys yra 1,22 × 2,44 m. Jo paleidimas turėtų įvykti iki 2026 m. pabaigos.
Galimai karinėms reikmėms naudingais kroviniais pakrautas laivas arba visa tokių aparatų flotilė bus orbitoje ištisus metus. Po nusileidimo komandos, aerodinaminės formos erdvėlaivis galės nukrypti nuo savo orbitinės trajektorijos 1000 km į abi puses. Nusileidimui bus naudojamas parašiutas, o aparatai bus vienkartiniai.

Žaislai kariškiams

Sena tiesa – geriausi žaislai pirmiausia patenka į kariuomenės rankas. Beje, šią taisyklę patvirtino neseniai atliktas Sierra Space sutarties su NASA pakeitimas. 2025 rugsėjo pabaigoje iš sutarties dėl daugkartinio naudojimo krovininio erdvėlaivio „Dream Chaser“ eksploatavimo buvo išbrauktas NASA įsipareigojimas pirkti skrydžius į TKS. Ateityje Sierra Space pereis prie karinių misijų aptarnavimo.


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

+ 31 = 40
Powered by MathCaptcha