
Lėkūnas arba Starship po 11 bandymo patvirtino – pamažu artėja realūs skrydžiai.
Starship nevadintinas kapsule ar zondu ir lėkdins astronautus į Mėnulį bei Marsą ar Lagranžo taškuosna, kaip svajojo Gerard K. O’Neill knygoje „The High Frontier: Human Colonies in Space“ bei kiti fantastai.
11 bandymų įrodė jį esant tikru lėkūnu, nes lėktuvu pavadinom (per anksti) sparnuotą orlaivį, o Starship neturi sparnų ir lekia beorėje erdvėje. Tiesa, yra 2 sparneliai viršuje („nosies“ šonuose) ir 2 – apačioje („pavairavimams“ grįžtant Žemėn). Šiaip o9x72 m Super Heavy greitintuvo beveik visą tūrį užima metano ir deguonies talpyklos (Raptor varytuvai – tik apie 4 m korpuso apačioje). o9x51m Starship virš talpyklų turi erdvias patalpas 100-150 t krovinių ar 100 žmonių.

33 Raptor‘iai per 2,6 min sukūrena per 1 tūkst tonų suskystinto metano (oksiduojant 3 tūkst t deguonies – apie 64 GJ ar 20 MWh energijos už beveik $1 mln), srovendami iš tūtų 3,5 kK 4,5 km/s greičiu 3000 t CO2 ir 77 MN stūma iškeldami Starship 65 km aukštin bei įgreitindami iki 7 km/s. Kuro likučiais bent 3 Raptor‘iai įvykdo startūno tupdymo manevrus, po kurių seka atnaujinimo ruoša kitam lėkiui. Starship savais 6 Raptor‘iais juda orbiton ar lekia link tolesnių objektų, į kuriuos nutūptų tyrimams bei juos užbaigus startuotų namo.

Atsiskyrė Super Heavy
Šio 11-jo bandymo 19-ją minutę 192 km aukštyje išmėgino Pez dispenserį, paskleisdami 8 eksperimentinius Starlink satus (viso 16 t). 47-ją min Starship pradėjo žemėti, lėtėdamas nuo trinties ore iki 0,5 km/s. 65-ją minutę stabdė 3-mi Raptor‘iais (2 s „kabojo“ ties paviršiumi) ir nutūpė (jau sprogdamas) Indijos vandenyne netoli Australijos kranto.

Pez dispenseris su Starlink satu
Lėkūno bandymai pradėti 2023-ais 32 Raptor‘iais ir nesėkmėmis, net dalinėmis destrukcijomis (saugant aplinką nuo sprogimų), bet nuolatiniais tobulinimais. 11-jam bandymui atnaujinti 8-jo bandymo greitintuvas 15-2 (tada sučiuptas Mechazilos „letenomis“) ir 24 Raptor „atidirbę“ varytuvai, Tęsiamas technikos pakartotinas naudojimas.