Privačios orbitinės kosminės stotys

privacios orbitines stotys

Privačios orbitinės kosminės stotys kuriamos ir netrukus bus keliamos į žemutinę Žemės orbitą, vykdant NASA komercinių privačių orbitinių stočių žemutinėje Žemės orbitoje (CLD – Commercial LEO Destinations) programą.

Axiom stotis

Axiom station

Axiom stoties pirmasis modulis iki 2025 pabaigos bus prijungtas prie TKS

Tikimasi, kad pirmasis modulis, kurį Turine konstruoja Thales Alenia Space, iki 2025 m. pabaigos bus prijungtas prie Tarptautinės Kosminės Stoties (TKS) Harmony modulio priekinio liuko. Paskutinis iš keturių modulių turėtų būti paleistas 2027 metais. Po TKS eksploatavimo nutraukimo, Axiom stotis bus atskirta ir taps nepriklausoma, žemutinėje Žemės orbitoje (LEO) lekiančia stotimi. Stoties interjerą sukūrė prancūzų dizaineris Philippe Starck. Apie šią stotį esamę rašę tekstuose „Axiom kosminė stotis” ir „Axiom lėkis į TKS„.

Orbital Reef stotis

Bendrovės „Blue Origin“ stoties projektas sukurtas bendradarbiaujant su „Sierra Space“, „Boeing“, „Genesis Engineering“, „Redwired Space“ ir Arizonos valstijos universitetu. Pagrindinės konfigūracijos „Orbital Reef“ stoties gyvenamasis tūris gali siekti apie 830 m3, maždaug tokio dydžio kaip TKS. 10 astronautų talpinanti stotis, galimai, bus didžiausia CLD programos stočių, kuriai paskirtas pradinis 130 mln. USD finansavimas.

Orbital reef

Orbital Reef yra kelių bendrovių kuriama orbitinė stotis žemutinėje Žemės orbitoje. Blue Origin vizualizacija.

Modulinė, „su dideliais langais“, stotis lėks maždaug 500 km LEO. Jos pasiekimui bus naudojamas daugkartinis „Dream Chaser“ erdvėlaivis, pagamintas „Sierra Space“ ir „Boeing“ bendrovių. Bus dvi erdvėlaivio versijos: pilotuojama ir krovininė, kuri stotį parūpins ir degalais orbitos palaikymui. Planuojamas ir vienvietis bendrovės „Genesis Engineering“ erdvėlaivis, skirtas „ekskursijoms už stoties ribų“. Stotis veiktų kaip „jungtinio naudojimo verslo parkas“, užtikrinantis privačius ir viešus moksliniams tyrimams, pramoninę veiklą. Stotis būtų panaudojama ir kosmoso turizmui. Apie stotį anksčiau rašyta tekstuose „Orbital Reef orbitinė stotis„.

StarLab stotis

Keturiems astronautams pritaikyta stotis kuriama bendrovių „Nanoracks“ ir „Voyager Space Holdings“ bendradarbiaujant su „Lockheed Martin“. NASA šiai stočiai paskyrė 160 mln. USD. Stotį sudarys pripučiamas modulis, sukurtas ir pagamintas „Lockheed“, transporto priemonių prijungimo modulis ir varytuvų modulis.

Sarlab station ISS

Stoties širdis bus G. o Washington Carver mokslo parkas su biologijos, fizinių mokslų bei medžiagų tyrimų laboratorijomis, šiltnamiu ir darbo zona

Nuo 2027 metų apie Žemę orbituotų 340 m3 , o9x17 m dydžio komercinė orbitinė stotis, joje nuolat dirbtų 4 astronautų ekipažas. 60 KWh Starlab Saulės baterijos teiktų elektros srovę, naudingam kroviniui stotyje skirta 22 m3 erdvės. Starlab kosminė stotis bus nuolatinė komercinė platforma, skirta atlikti kritinius mokslinius tyrimus, skatinti pramoninę veiklą. Tuo pačiu stotis užtikrintų nuolatinį JAV buvimą ir lyderystę žemoje orbitoje apie Žemę.

Viena iš stotį kuriančių bendrovių „Voyager Space“ neseniai oficialiai užmezgė partnerystę su „Hilton“ viešbučių tinklu, kuris padės suprojektuoti ir išsiaiškinti, ko gali reikėti orbitiniam viešbučiui.

Northrop Grumman stotis

NorthGrumman stotis-ISS

Didžiulė Northrop Grumman stotis yra projektuojama

Pradinė stoties konfigūracija yra 140 m3 erdvė,  ji skirta 4 astronautams, turi trijų ervėlaivių prijungimo modulį. „Northrop Grumman“, „Dynetics“ ir kitų partnerių kuriamai stočiai NASA paskyrė 125,6 mln. USD finansavimą. Stotį aptarnautų Northrop Grumman erdvėlaivis Cygnus. Kokl kas yra naudojama tik krovininė versija į TKS atskraidinti 3.5 tonas krovinių. Antrame etape stoties plėtros etape, prie jos, galbūt, bus prijungti pripučiami moduliai turistams.


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *